Ranâ İSLÂM DEĞİRMENCİ (Yegâh Elif Mirzâde) – KRAL ÇIPLAK

quzu2

Gidiyorum bu diyarlardan
tozlu sahneler
ısmarlanmış cümleler, çalınmış eserler
alkış sesleri, parıltılı giysiler
sahte incilerle
sahte sözcüklerle
açılmış yalan ve yaban dudaklar
sahteliği kapatamayan fırıldak gözler…
Hepsi ama hepsi sizin olsun…

Gidiyorum bu diyarlardan
Her sabah göğüs kafesinizde
kocaman bir boşluk…
Elleriniz ve ayaklarınıza
yakışmayan ama yapışan;
sizin olmayan, kurgulanmış
kurgusunu dahi okuyamadığınız
saatlere mahkumsunuz…
Ruhunu tadamadığınız
ışığını ve renklerini tanıyamadığınız
o çalıntı ve eğreti eserle,
şaşkın şaşkın boğuşurken
göğüs kafesiniz hırıltılar içinde telaşlı
ve nadan başınız yalanla taçlı
“kral benim, kral benim” diye
yırtınsın…

Toz duman içindeki
bu yüreksiz gürültüye
alkış tutsun sağırlar…
Ve parıltıya aldansın körler…
Gidiyorum bu diyarlardan
zavallı mutluluklar ve başarılar
sizin olsun,
Beni yolum bekler…

Gidiyorum bu diyarlardan
yüreğime daha da sıkı sarılarak…
Semada bir ses yükselir usulca,
ancak yüreklilerin duyacağı tınıca…
Her sabah tan yeri ağarınca başlar ses,
gurup vakti güneş terleyinceye kadar sürer…
Bir çocuğun yüreği dile gelir her sefer,
Ve tüm köpükten sahneler yıkılır birer birer:
“Kral çıplak, kral çııplak, kral çıplak…”

Çocuk, tut elimi
ve hiç bırakma:
“Gidiyoruz bu diyarlardan…
Gidiyoruz, yüreğimize kanat takarak
Gidiyoruz, bunca tacı tahtı
sahnede bırakarak…”

Bir Yanıt Bırakın

