ERCİŞLİ EMRAH – AĞALAR GURBETTEN GELDİM

106

Ağalar gurbetten geldim,
Geldim ki nazanım gitmiş.
Sılam bana hor göründü,
Salınıp gezenim gitmiş.

İçmişim ezel şarabı,
Yine kavuştur yarabbi,
Destinde aşkın kitabı,
Okuyup yazanım gitmiş.

Hasret içtim, elde bade,
Oldu efganım ziyade,
Ördek uçtu, kaldı ada,
Göllerde yüzenim gitmiş.

Bir dahi saz almam ele,
Mailim ben tatlı dile,
Top zülfünü ince bele,
Tarayıp düzenim gitmiş.

Bir dahi içmeyem bade,
Kuzum seni vermem yade,
Süt beyaz üstüne sade,
Giyinip tozanım gitmiş.

İstemem bahçeyi, bağı,
İçirdiler bana ağı,
Beyaz fese penbe bağı,
Bağlayıp gezenim gitmiş.

Bu dünya böyle kalırsa,
Küffardan öç alınırsa,
Va’de gelü, ben ölürsem,
Mezarım kazanım gitmiş.

Dün gece gördüm düşümde,
Civan duruyor karşımda,
Tarihim mezar taşımda,
Okuyup yazanım gitmiş.

Emrah eder nedir bela,
Baba düştüm gurbet ele,
Yine saz alayım ele,
Eyvah ki nazanım gitmiş…

(Emrah der ki hele hele,
Baba kalk gidelim yola,
Bir daha saz almam ele,
Sazımı düzenim gitmiş.)

Bir Yanıt Bırakın

