Aka Gündüz – Muhacir Türküsü

Aka Gündüz

Bir muhacir kızıyım
İntikam yıldızıyım;
Acı benim hâlime
Yüreklere sızıyım.

Atma beni efendim,
Ben de senin gibiydim;
Gül bahçeli evimde,
Gonca gelin gibiydim…

Darağacı kuruldu
Ne arandı, soruldu;
Anam, babam, kardeşim,
Hep bir günde boğuldu.

Kul et beni evine
Öksüz gönlüm sevine
Koğma beni kapıdan
Su dökeyim eline.

Doğrusunu söylerim
Ne arz kaldı, ne yerim
Bir lokmayı acıma
Yüreğimi ben yerim.

Dört tarafım karanlık
Bu mu acep insanlık
Her bir kapı kapalı
Hani eski âyanlık

Ne ışık var, ne sadâ
Ne merhamet var, ne vefâ
Söyle bana Ya Rabbî
Bu ne âlem, ne dünya.

(2 Mayıs 1913)

Bir Cevap Yazın

