Rıfat Ilgaz – UTANCIMI ANLATIYORUM

rifat ilgaz8

Ölüm hiç özenilecek şey değil
Sevgilim, ölümün güzeli yok
Bir çirkin oluyor insan görme,
Sevmeyi, düşünmeyi unutuyor.
Ölecek misin ya bir meydanda öl,
Ya da dağ başında kavgan için,
Böyle yatakta miskince ölmek..

Önce ellerden başlıyor ölmek.
Hiç yarım kalmış bardak gördün mü?
Kurulmuş kol saati komodinin üstünde,
Kitap gördün mü az önce okunmuş?
Görmedin değil mi ben çok gördüm,
Bu yüzden ölemiyorum kolay kolay..
Hem ölmek de nerden aklıma geliyor
İnsanlar uzayda dolaşırken?
Bütün ilaçları içiyorum yarım kalmasın diye,
Bütün kitapları okuyup bitiriyorum.
Boyuna kuruyorum saatimi,
Getirdiğin portakalları yiyorum,
Sana beğendirmek zorundayım kendimi,
Bilmiyorsun direnmek zorundayım.
Utanırım karşında ölmekten,
Yaşıyorum böyle daha iyi…

Bir Cevap Yazın

