NEDİM GAZELLERİ – NAZ İLE BENDEN KAÇAN YAR

054

Çoktan ey saki gelip sinemde mihman olmadın
Derdime destindeki sagarla derman olmadın

Mahsın mehden güzelsin belki amma neyleyim
Ah bir şeb burc-i ağuşumda taban olmadın

Hayli demdir ki belin koçmağa kasd etdikçe ben
Naz ile benden yine bana girizan olmadın

Kande buldun böyle dil-keş nazmı hayranım Nedim
Cam-ı mey nuş etmedin hem-bezm-i canan olmadın

GAZELİN AÇIKLAMASI

Ey saki çoktandır gelip göğsümde misafir olmadın; elindeki kadehle derdime derman olmadın.

Aysın, belki aydan da güzelsin ama neyleyim, ah! Bir gece kucağımın burcunda parlamadın.

Ben epey zamandır beline sarılmayı kasdettikçe, naz ile benden yine bana kaçmadın.

Nedim! Böyle gönül çekici şiiri nerde buldun? Hayranım, oysa şarap içmedin, sevgilinle içki meclisinde bulunmadın.

Bir Cevap Yazın

