Hz. Mevlana – Divan-ı Kebir – ŞİİR 10

f316

Kendinden, Kendi Varlığından Kurtulmuş Bir Canda Zevk İçinde Zevk Vardır.
• Dün, sevgilim kederli, gamlı dostunu oksadı. Acılar çeken, sitemler tatmıs olan cana, tatlı sözteri ile kendi tadından tat verdi.
• Akla, akıl üstünlügü verdi, hos ögütleri ile kulaga küpe taktı, tadı tatlılıgı costurdu. Gözlere nur bagısladı.
• Bana; “Ey benim yüzümden zayıflayan, hasta düsen, perisan olan dost, ey benden ürken, korkan kisi, ben kerem sahibiyim, ben kendi satın aldıgım ku-lumu satmam.” dedi.
• Dikkatle bak da gör: Sevgili ne yardımlarda bulunuyor? Bize nasıl ferahlıklar veriyor? Yüsuf, güzelligi ugrunda ellerini kesenleri arıyor.
• Ona; “Beni aciz, zavallı sanma!” dedim. “Kanlı göz yaslarıma da bakma, ey sevgili senin haberin yok, ben seni altınla islenmis atlas bir elbise gibi giymisim, seninle beraberim, beni kimsesiz sanma!”
• Kim de dünya sevgisini bırakıp Hakk’a yönelmek istegi varsa, o nefsini yendigi için sasılacak bir kisidir. Kendinden, kendi varlıgından kurtulmus bir canda, zevk içinde, zevk vardır.
• Allah askına sus, yersiz sözler söyleyerek, susma huyunu öldürme! Bu kasî-deyi uzatma, kısa kes; çünkü asîde geliyor.
“Kasîde, 9
İslamî edebiyatta bir nazım seklidir. Kafıye kurulusu gazel gibidir. Övgü siirleri oldugu için, beyit sayıları gazellerden fazladır. Asîde, nisasta, yag ve balla yapılan bir çesit tatlıdır. Dogu Anadolu yemeklerinden “hasuta” belki de “asîde” adlı Selçuklu yemeginden alınmıstır. Çünkü hasuta da nisasta, tereyagı ve sekerle yapılmaktadır. Midelerine düskün olanlar “Lokmasız sohbette yoktur faide / Rabbena ünzül aleyna Ma’ide”

Bir Yanıt Bırakın

