YAHYA KEMAL BEYATLI – TUNA TÜRKÜSÜ

yahya kemal beyatlı4

“Bir at düşmüş dağlar gibi yanarım”
“Güzel yurdum seni her gün anarım”

Dıştan viran bağlıyım,
İçten yanar dağlıyım;
Bırakamam yad ellere
Ben Tuna’ya bağlıyım.
Kara bağrım susuzdur,
Gözlerim uykusuzdur.

Gülüm gibi coş Tuna,
Sensiz içim boş Tuna,
Akma başka denize
Can evine koş Tuna.
Beraber çağlayalım,
Geçmişe ağlayalım.

Özlerim kucağını,
Senin eski çağını,
Başkaların elinde
Gördükçe yatağını.
Seni unutur muyum?
Ben sensiz durur muyum?

Tuna, Tuna, ah Tuna!
Dalgası siyah Tuna!
Ver bir yudum suyundan,
Vermezsen eyvah Tuna.
Hep seni özlüyorum,
Yolunu gözlüyorum.

Bir Yanıt Bırakın

