Âşık Ömer – “Sendedir” redifli muhammes

080

Gitmerem obandan çıkmasın adın senin,
Söylenmesin hiç bir yerde yemeli zadın1 senin,
Emim şirin dudakların, bal tadır tadın senin,

Küsme dilber, barışalım, her kabahat bendedir,
Verseler dünya haracın, bil ki, gözüm sendedir.

Girdim dostun bağcasına, nüğber2 üzdüm yemeye,
Yara bir cüt3 sözüm vardır utanırdım demeye,
Ol kader ki, ben yanarım ayda, yılda görmeye,

Küsme dilber, barışalım, her kabahat bendedir,
Verseler dünya haracın, bil ki, gözüm sendedir.

Girdim dostun bağcasına, gül açmış fincan gibi,
Ağ yüzünde iki hal4 var her biri mercan gibi,
Gel soyunak5, birge yatak6 iki ten bir can gibi,

Küsme dilber, barışalım, her kabahat bendedir,
Verseler dünya haracın, bil ki, gözüm sendedir.

Âşık Ömer giymeseydi ayağının mestini,
Zalim beyler kestirmiştir ağ memenin üstünü,
Ben bes 7 kime şikye edim8, aldı sadık dostumu,

Küsme dilber, barışalım, her kabahat bendedir,
Verseler dünya haracın, bil ki, gözüm sendedir.

1 her şey
2 turfanda
3 gift
4 ben
5 soyunalım
6 yatalım 7 ya, peki.
8 şikâyet

Bir Yanıt Bırakın

