Konstantin Simonov – Bekle beni

açelya

“bekle beni, döneceğim
bütün gücünle bekle
bekle, sarı yağmurlar
hüzün getirdiğinde
bekle karda, tipide
bekle, bunaltırken sıcak
bekle, kimseler beklemezken
geçmişi unutarak
bekle uzak yerlerden
mektup gelmez olduğunda
bekle, birlikte bekleyenler
beklemekten
usandığında
döneceğim, bekle beni
ve iyilik dileme
artık unutmak gerektiğini
söyleyenlere
varsın oğlum ve anam
yok olduğuma inansınlar,
varsın, yorulup beklemekten
otursun ateşin başına dostlar
içsinler o acı şaraptan
rahmet dileyerek yitene
bekle. o şaraptan
içmekte acele etme
bekle beni, döneceğim
tüm ölümlerin inadına
varsın, beklemeyenler
yorsunlar bunu şansa
anlamayacak onlar
nasıl ortasında ateşin
kurtardı beni
senin bekleyişin
nasıl sağ kaldığımı
ikimiz bileceğiz sadece:
başardın beklemeyi sen
kimsenin bekleyemediğince.

(Türkçesi, Ataol Behramoğlu).

Bir Yanıt Bırakın

