Ganire Paşayeva – BU GECE

Qənirə Paşayeva

 

Saçlarından bir tel kopar, ver yele,
Bu bayramda telin gelse de yeter…
Gözlerinden yaş dökülse bir gile,
Bana yağmur ile hediye gönder,
Islansın gözyaşıyla, dert kadını bu gece,
Söyle duyuyor musun
Yüreğimin feryadını bu gece?

Bir şiir yaz benim için, dinsin bu acım,
Sözleri, yüreğinde yak, bana gönder.
Üşüyorum, bir bilsen, çok muhtacım,
Sımsıcak mısralarla, şefkatini ver.
Yanımda istiyorum, ben sesini bu gece…
Söyle, duyuyor musun
Yüreğimin nalesini bu gece?

Şarkı söyle, benim için bulutlara,
“Baştanbaşa efkârım” de…
”Yağmurum” de, ”rüzgârım” de…
Toprak olup kavrulurum,
Yaprak olup savrulurum…
Ruhum sensin, ben seninle yaşarım.
Ya sensizlik acısıyla, öldür beni bu gece!
Ya insaf eyle, gel hayata döndür beni bu gece…

Fısıltıyla olsa dahi bu gece,
Bir kere adımı an!
Bir anlık beni düşün,
Bir kere benimle yan!
Ayrılık girdabı seni çekince
Bir anlık özle beni…
Gözlerine deli hasret çökünce,
Uzaktan sesle beni…
Sensiz kalınca ellerim
Bir boşluğa düşüyorum
Ellerimi, uzaktan okşa biraz,
Sensizlikten üşüyorum,
Üşüyorum, bu gece…

Üşüyorum, gittiğin o günden beri,
Uykular haram, uykular düşman bana…
Hasret, keder ve acı kalbimin misafiri,
Kalmışım yana, yana…
Yorulmuşum yolları gözlemekten,
Delice özlemekten…
Üşüyorum, bu gece,
Gel ne olur, boğma beni hüzüne,
Bilsen, ne çok muhtacım
Bu gece, her sözüne…

(Ganire Paşayeva “AŞK BAŞKA” şiirler kitabından)

Bir Cevap Yazın

